Honda CBR 1000RR Forums banner
41 - 60 of 63 Posts
Hallo mensen,
In onze nachtmerrie ben ik blij te zien dat ik niet alleen ben...!
Sorry voor mijn Engels, ik kom uit Frankrijk.
Bedankt voor al jullie tests en rapporten, ze zijn echt nuttig.
Ik heb vanavond net een tweede brief aan Honda Frankrijk geschreven, want na een verandering van de regeleenheid is het probleem terug...!?
2 keer in 1500 km, maar ik heb alleen korte ritten in de stad gemaakt om te gaan werken..
Het beste nieuws om jullie te hebben gevonden is dat Honda me vertelde dat het geen bekend probleem is..!!?
Bedankt en ik ga proberen dat ze dezelfde elementen voor me veranderen als voor jullie..
Ik ben sinds 06/2012 uit de garantie, maar mijn eerste brief om een verlenging te vragen was ook in juni.
Duimen
Vriendelijk
Yosh

Sinds ik de mijne terug heb, heb ik geen problemen gehad. Mijn vrouw en ik nemen de fietsen vandaag mee de berg op. Ik kijk uit naar een goede rit. Ik verwacht op dit moment geen problemen. Ze hebben vrijwel alles aan mijn fiets vervangen. Ik denk dat het eigenlijk de nieuwe ABS ECU was. Dat heeft de remeigenschappen echt veranderd. Succes, houd ons op de hoogte.

Hallo mensen,
In onze nachtmerrie ben ik blij te zien dat ik niet alleen ben...!
Sorry voor mijn Engels, ik kom uit Frankrijk
Bedankt voor al jullie tests en rapporten, ze zijn echt nuttig.
Ik heb vanavond een tweede brief aan Honda Frankrijk geschreven, want na een verandering van de regeleenheid is het probleem terug...!?
2 keer in 1500 km, maar ik heb alleen korte ritten in de stad gemaakt om te gaan werken..
Het beste nieuws om jullie te vinden is dat Honda me vertelde dat het geen bekend probleem is..!!?
Bedankt en ik ga proberen dat ze me dezelfde elementen veranderen als jullie..
Ik ben sinds 06/2012 uit de garantie, maar mijn eerste brief om een verlenging te vragen was ook in juni.
Duimen
Vriendelijk
Yosh

:shoot:
Hoi Yosh,

Ik zat afgelopen zomer in een vergelijkbare situatie. Het ABS-systeem functioneerde niet en de garantie van mijn motor was verlopen. Uiteindelijk was mijn probleem gemakkelijk op te lossen, maar ik had tijd om alle opties te bekijken.

Als je je garantie niet kunt verlengen, probeer dan het web. Destijds waren de meeste van die veeeery dure componenten gebruikt verkrijgbaar op Ebay. Meestal als afgerukte onderdelen van racemotoren met weinig kilometers. Je betaalt 1/5 van de prijs. Ik ben er zeker van dat je monteur je wens zal begrijpen om geen nieuw Honda-onderdeel te krijgen:thumbsup:.

Ik hoop dat Honda zal begrijpen dat dit de REMMEN betreft en je garantie zal verlengen. Ik wil dat graag geloven.

Veel succes,
tmv

Ik haal hier een oude thread op. Gisteren een gebruikte 09 Abs-model opgehaald en vandaag knippert het abs-lampje.

Het heeft 32k km's op de teller en valt hoogstwaarschijnlijk buiten de garantie.
Wat moet ik doen? Ik zal het naar de dealer brengen waar het oorspronkelijk is gekocht en kijken wat ze kunnen doen?

Ik ben van plan om de abs-zekeringen eruit te trekken, ik voel me iets zekerder met de remmen met werkende niet-abs-remmen in plaats van niet-werkende abs-remmen,

Verzonden vanaf Motorcycle.com Free App

Ik haal hier een oude thread op. Gisteren een gebruikte 09 Abs-model opgehaald en vandaag knippert het abs-lampje.

Het heeft 32k km op de teller en de garantie is waarschijnlijk verlopen.
Wat moet ik doen? Ik zal het naar de dealer brengen waar het oorspronkelijk is gekocht en kijken wat ze kunnen doen?

Ik ben van plan om de abs-zekeringen eruit te trekken, ik voel me iets zekerder met de remmen met werkende niet-abs-remmen in plaats van niet-werkende abs-remmen,

Als uw Abs-lampje knippert, is het net alsof u normale remmen heeft. Net hetzelfde als u de zekering eruit zou trekken. Het is vast minder irritant om het vaste lampje te hebben en niet te knipperen en minder afleidend. Ik weet niet veel over de Honda motorfiets abs. Controleer uw toontandwielen op uw remmen (denk ik) en kijk of ze beschadigd zijn of een tand missen en controleer of de sensoren ze raken... Goede plek om te beginnen. Het zou een code moeten knipperen en misschien kunt u de dealer vertellen dat het x keer heeft geknipperd en zijn ze misschien bereid om de code te delen... Succes.

2013 ABS...sponzig hendel

Hoi allemaal.

Het ABS-lampje in mijn nieuwe 2013 1000rr - 400 mijl - knipperde een paar keer in de afgelopen weken en het probleem verdween na het opnieuw opstarten van de motor. Ik hoop dat het zich niet ontwikkelt tot het soort nachtmerrie waar ccmac doorheen ging.

Mijn probleem met de remmen is dat het gevoel van de voorremhendel gewoon ZO inconsistent is. Soms is hij stevig, bij het volgende stoplicht absoluut sponsachtig. De motor stopt goed en ik zou het sponsachtige gevoel niet erg vinden als het altijd zo was, maar niet weten wat je bij de volgende stop krijgt, doodt gewoon je vertrouwen.

Aangezien ccmac meldt dat met de 2013 abs ecu het gevoel van de remmen volledig veranderde, vraag ik me af of dit de manier is waarop het systeem werkt (verdomme) of dat ik naar een oplossing moet zoeken.

Groeten uit Chili!

Mijn 2010 doet hetzelfde van tijd tot tijd. Opnieuw opstarten werkt altijd. Geen van mijn vrienden heeft abs, dus ik heb nog nooit van iemand anders met het probleem gehoord. Ik weet niet wat ik moet doen, maar ik breng het niet naar de dealer.

Nou, ik heb de mijne naar de dealer gebracht en omdat het een model uit 09 is, is de garantie definitief verlopen.

De dealer vertelde me dat er een ABS-motor voor en achter is, plus de ECU/module, die allemaal erg duur zijn om te vervangen en veel arbeid vergen.

Ik vertelde hem dat als het me een cent zou kosten, ik liever de zekering eruit zou trekken.
Toen stelde hij voor om de zekering te vervangen door een doorgebrande. In geval van een ongeval zal de verzekering suggereren dat ik aan mijn eigen remmen heb geknutseld en nalatig ben om me te betalen.

Verzonden vanaf Motorcycle.com App

Het spijt me te horen over jullie problemen, jongens. Het spijt me echt te horen dat een motorfiets uit 2013 problemen heeft. Dat baart me zorgen, aangezien mijn reparaties zijn uitgevoerd met onderdelen uit 2013. En ja, de kenmerken van mijn remmen zijn enorm veranderd. Wat me het meest is opgevallen, is dat als ik een bocht in ga terwijl ik rem en de remhendel iets loslaat (niet volledig reset) en dan weer meer rem, de remklauw bijna volledig naar de handgreep trekt. Best eng als dit gebeurt! Ik heb onlangs meer tijd besteed aan een nieuwe Goldwing voor mij. Maar ik zal morgen wel wat rijden, aangezien de temperaturen hier in Tucson in de 80 graden zullen liggen. Als ik problemen heb, zal ik iedereen zeker informeren.

Ik heb mijn 2009 cbr1000abs tweedehands gekocht en vorig jaar drie keer gehad dat de remmen het begaven.
Ik heb sindsdien de abs eruit gehaald en ga overstappen op gevlochten leidingen......

Snipes, ik wil graag weten hoe die conversie uitpakt. Het ABS-systeem is meer dan alleen het loskoppelen van de ABS-zekering. Het vereist bijna een doctoraat om het systeem te ontluchten, d.w.z. ... zeer complex. Ik weet dat wanneer het systeem terugkeert naar niet-ABS, de remmen lang niet zo goed zijn als met ABS. Zeer weinig druk in het systeem en lang niet het remvermogen. Ze voelen gewoon papperig aan, dus ik ben benieuwd of de overstap naar roestvrijstalen leidingen zou helpen.

Ik heb zoveel mogelijk van het ABS-systeem verwijderd. Minstens drie modules en alle leidingen. Blijkbaar is er een "ABS ECU", maar die zit verstopt onder het plastic onder de stoel en ik heb nog geen tijd gehad om die eruit te halen.
Er is meer dan 14 lbs aan "spullen" verwijderd.
Ik had al eerder de gesmede Brembo-hoofdcilinder, evenals Vesrah-remblokken. Ik ben overgestapt op Goodridge gevlochten remleidingen voor en achter en mijn remmen voelen altijd sterk en consistent aan. Ik merkte dat ze met het ABS zacht aanvoelden in het stadsverkeer, soms trok de hendel tot aan de stangen.
Tot nu toe ben ik tevreden en voel ik me zekerder wetende dat er "remmen" zijn als ik ze gebruik...

• Like
Reactions: jmackinder
Geweldig om te horen! Ik heb mijn ECU laten vervangen en ja, het is een hele klus om erbij te komen. De dealer die de mijne heeft gedaan, heeft het plastic rond dat gebied verknoeid door onzorgvuldig te zijn. Ik heb de mijne nog steeds niet volledig getest op een echt snikhete dag. Het nadert hier in Tucson de 32+ graden en dus kom ik er dichtbij om te kunnen zien of het de hitte aankan. Ik geloof nog steeds dat het probleem met de hitte te maken heeft, maar de tijd zal het leren.

Mijn ABS-lampje begon te knipperen nadat de motorfiets was gevallen toen ik hem op een motorstandaard probeerde te zetten. Mijn oplossing was dat ik de achterste crush washer moest vervangen omdat deze lekte, en daarna moest ik de remmen ontluchten. Toen ik de remmen ontluchtte, begon ik rechtsvoor, dan links voor, daarna ging ik naar achteren. Naar mijn mening opent het systeem een klep tijdens het gebruik van de achterrem onder 2 verschillende belastingen, d.w.z. gedeeltelijke rembediening en volledige rembediening. Dus ik begon de achterrem te ontluchten door de achterrem slechts 3/4 omlaag te drukken, nadat er geen luchtbellen meer waren, om de achterrem volledig ingedrukt te houden, dus ik gebruikte slechts de laatste 1/4 van de slag om het systeem verder te ontluchten. Toen ging ik met de motorfiets een klein stukje rijden, minder dan een blok. Toen begon ik de remmen opnieuw te ontluchten, alleen achter. Dit duurde ongeveer 2 uur voordat het lampje stopte met knipperen en nu voelen de remmen beter aan dan ooit. Ik hoop dat dit helpt.

Ik heb eindeloos problemen met mijn 09. ABS blijft continu en willekeurig uitvallen. Een paar nieuwe voorste schokdempers. Verbranding van motorolie. Honda heeft de motor een keer gereviseerd en nu is er een drijfstang door de behuizing gegaan. Slechtste ervaring ooit met een motorfiets en Honda helpt niet. Ze geven gewoon niet om!

Ik heb sinds begin 2011 storingen gehad met mijn '09 ABS-systeem.

Ik heb twee dingen geleerd van Honda NZ:
  1. Bij een snelheid van minder dan 7 km/u, remmen, loslaten en opnieuw remmen - dus rondrijden op een parkeerterrein - kunnen de remmen erg sponsachtig aanvoelen zonder dat het ABS-waarschuwingslampje brandt - dit is blijkbaar zo ontworpen omdat de ABS-remmen niet werken bij die lage snelheden.
  2. Ik heb ECU's vervangen, modules vervangen en blijkbaar meer dan eens de ABS-pompen doorgebrand - en toch heb ik problemen

In 2012 hebben ze de ECU/module vervangen, dit jaar hebben ze doorgebrande pompen vervangen. Mij werd verteld dat als je de voorkeur geeft aan de voorrem, je hoogstwaarschijnlijk een doorgebrande pomp krijgt. Ik heb vanochtend pas geleerd dat het niet uitmaakt. Omdat ze mijn pompen in mei/juni 2013 hebben vervangen en het nu december 2013 is (houd er rekening mee dat dit de wintermaanden hier zijn, dus nog geen lange, hete ritten), zal de ABS nog steeds uitvallen. Een patroon dat zich lijkt te herhalen, is als je in de problemen komt (iemand die op een snelweg voor je komt) en je de voorrem gebruikt, dan (over het algemeen, omdat een voet er iets langer over doet om te bewegen dan een zwevende hand) iets harder dan normaal remmen - maar lang niet genoeg om een blokkade te veroorzaken als je de ABS-unit niet zou hebben - dan krijg je waarschijnlijk een ABS-storing.

Ik ga praten met de lokale jongens - die in ieder geval de pompen hebben vervangen terwijl de motorfiets buiten de garantie valt - en kijken of de oplossing voor ccmac werkt - wat, als ik het goed lees, de 2013 ECU/module is.

Ik ben het met je eens, ccmac, in de zomer, wanneer de motorfiets permanent tussen 98 en 108 graden C draait (geen idee wat dat in F is), lijken de rempompen gevoelig te zijn voor storingen, mogelijk door slechte koeling. Tijdens mijn lange ritten had ik geen andere keuze dan te cruisen met lage toeren en hoge(re) snelheid (6e versnelling bij 100 km/u) om de boel af te koelen, dan zorgt het oude uit- en weer aanzetten van de motorfiets ervoor dat de boel zich reset, anders laten de remmen de storing onmiddellijk optreden.

Het is nu februari en ik heb wat tijd besteed aan het bijlezen van de thread. Ik ben terug verhuisd naar Terre Haute, Indiana. We hebben vorige week ons eigendom ontvangen en dus heb ik 5 maanden zonder mijn fiets gezeten terwijl deze in opslag stond. Te koud om nu te rijden, maar als de lente komt, zal ik wat tijd in het zadel doorbrengen. Omdat hij zo vaak in de werkplaats stond en de verhuizing, heb ik nog steeds veel te weinig kilometers op mijn fiets sinds de reparaties om te weten of hij echt gerepareerd is. Hopelijk kom ik daar deze zomer achter.

Een paar dagen geleden reed ik naar mijn werk (2015 Honda CBR 1000RR) in nat weer en moest ik hard remmen op de snelweg. Geen noodstop, maar wel hard genoeg. Ik merkte al snel het knipperende ABS-waarschuwingslampje.

Nadat ik mijn motor had uitgezet, startte hij normaal. Geen knipperlicht, pas toen ik de voorrem aanraakte, ging het weer aan. De volgende dag begon het te knipperen zonder dat ik de rem hoefde aan te raken.

Ik heb geen verlies van remkracht ervaren en heb een noodstop (in de regen) gemaakt zonder problemen. Toch knippert het lampje.

Ik heb de ABS-sensoren schoongemaakt, maar dat heeft de storing niet verholpen. Vervolgens ben ik van plan de remmen volledig schoon te maken en de remblokken te controleren. Daarna... wie weet?

Een paar dagen geleden reed ik naar mijn werk (2015 Honda CBR 1000RR) in nat weer en moest ik hard remmen op de snelweg. Geen noodstop, maar hard genoeg. Ik merkte al snel het knipperende ABS-waarschuwingslampje.

Nadat ik mijn motor had uitgezet, startte hij normaal. Geen knipperend lampje, pas toen ik de voorrem aanraakte, ging het weer aan. De volgende dag begon het te knipperen zonder dat ik de rem hoefde aan te raken.

Ik heb geen verlies van remkracht ervaren en heb een noodstop (in de regen) gemaakt zonder problemen. Toch knippert het lampje.

Ik heb de ABS-sensoren schoongemaakt, maar dat heeft de fout niet verholpen. Vervolgens ben ik van plan de remmen volledig schoon te maken en de remblokken te controleren. Daarna... wie weet?
Remmen gestript en schoongemaakt. Remklauwen en remblokken lijken in orde. Accu verwijderd en volledig opgeladen. ABS-ringen gecontroleerd op slijtage en beschadiging. Zekeringen gecontroleerd. Bedrading gecontroleerd op duidelijke schade. Alles lijkt in orde.

Nog steeds ABS-waarschuwingslampje. Arghhhhhh

De volgende stap is het ontluchten van de remmen, daarna gaat hij naar de dealer.

41 - 60 of 63 Posts