Honda CBR 1000RR Forums banner

Typowe problemy z Fireblade z 2018 roku i nowszymi

2.7K views 13 replies 4 participants last post by  Baksteen  
#1 ·
Rozważam przesiadkę na nowszy motocykl, ponieważ właśnie sprzedałem moją R1 z 2011 roku. Przyglądam się Fireblade 1000RR z 2018 roku i zastanawiam się, na jakie typowe problemy powinienem uważać.

Słyszałem o kilku przypadkach nieprawidłowego działania ABS, które powodowały utratę kontroli i upadki kierowców. Jak powszechny jest ten problem? Brzmi dość przerażająco.

Natknąłem się również na wzmianki o "fałszywych luzach" w tych motocyklach. Jak powszechny jest ten problem?

Jestem przyzwyczajony do tego, że moja R1 jest niezawodna i mam nadzieję na taką samą niezawodność w Fireblade.

Jeśli chodzi o konserwację, wymieniam olej co 5000 km i wymieniam filtr powietrza i świece zapłonowe co 10 000 km. Mam nadzieję uzyskać taką samą długotrwałą wydajność z Blade, jak miałem z moją R1.
 
#2 ·
Mam model z 2018 roku od ponad roku, dostałem go z przebiegiem 19500 km i teraz ma 27800 km i ogólnie jestem z niego zadowolony.

ABS nie będzie próbował cię zabić, ale poczujesz gąbczastą dźwignię, która może sprawić, że poczujesz się nieswojo, dopóki się do niej nie przyzwyczaisz. Próbowałem wielokrotnie płukać układ, aby uzyskać szybszą reakcję dźwigni, z bardzo małą różnicą, uważam, że problemem jest sposób, w jaki zaprojektowany jest moduł ABS, zauważyłem, że pociągnięcie dźwigni w celu uruchomienia modułu przed hamowaniem zwiększa sztywność dźwigni i zmniejsza nurkowanie dźwigni. Właśnie sobie przypomniałem, że kilka nocy temu śniło mi się, że opada aż do kierownicy 😅, naprawdę!

Pomijając ABS, który moim zdaniem nie stanowi problemu, jedynymi dwoma problemami, z jakimi się spotkałem z używanym motocyklem, były silnik rozrusznika i czujnik CKP.

Wymieniłem silnik pompy paliwa raz, co okazało się, że został już wymieniony w poprzednim właścicielu na tani silnik, skończyłem wkładając ten sam później.

Możesz założyć profil opony 190/55 z tyłu bez problemów, bardzo to polecam, ponieważ zmieni to sposób, w jaki motocykl prowadzi się w zakrętach.
 
#3 ·
Bardzo dziękuję za odpowiedź, mogę teraz dostać CBR 2017 1000RR SP z przebiegiem 12200 km i myślę, że ten powinien być również dobry jak 2018? Myślę, że mają ten sam silnik C77.

Oba motocykle są mniej więcej w tym samym przedziale cenowym, więc na który powinienem się zdecydować? Na 2018 z przebiegiem 10800 km czy na 2017 z przebiegiem 12200?

Wiem, że SP jest wyposażony w Ohlins półaktywne i hamulce Brembo.

Pozdrawiam
 
#8 ·
Dziękuję bardzo za odpowiedź, mogę teraz dostać CBR 2017 1000RR SP z przebiegiem 12200 km i myślę, że ten powinien być również dobry jak 2018? Myślę, że mają ten sam silnik C77.

Oba motocykle są mniej więcej w tym samym przedziale cenowym, więc na który powinienem się zdecydować? Na 2018 z przebiegiem 10800 km czy na 2017 z przebiegiem 12200?

Wiem, że SP jest wyposażony w Ohlins półaktywne i hamulce Brembo

Pozdrawiam
Posiadanie osobnej kontroli wheelie i kontroli trakcji jest .... ważne... nie zmieniające gry... ale zauważalne, jeśli mocno wciskasz gaz... kontrola wheelie w 2017 jest bardzo nagła. 2018 ma lepsze zarządzanie.
 
#4 ·
Modele SC77 z lat 2017-18 są identyczne, SC77 z 2019 roku mają kontrolę Wheelie oddzielną od kontroli trakcji.
Jeśli model 2018 z przebiegiem 10800 km nie jest wersją SP, wybrałbym model 2017 SP z przebiegiem 12200 km, jeśli cena jest zbliżona. Wersja SP ma lepsze zawieszenie Ohlins.
 
#10 ·
Mój 2018 nie miał żadnych problemów. Mój nie ma ABS. Wyprzedawali je za 11 000 dolarów i nie mogłem tego przegapić. Mam 28 000 mil na motocyklu.

Chciałbym mieć SP i myślę, że to dobry wybór. Jedynym minusem byłby koszt wymiany elektronicznych amortyzatorów, a w pewnym momencie mogą one nawet nie być dostępne. To byłby problem, jeśli pokonujesz na nim dużo mil.
 
#12 ·
Mój 2018 nie miał żadnych problemów. Mój nie ma ABS. Wycenili je na 11 000 $ i nie mogłem tego przegapić. Mam 28 000 mil na motocyklu.

Chciałbym mieć SP i myślę, że to dobry wybór. Jedyną wadą byłby koszt wymiany elektronicznych amortyzatorów, a w pewnym momencie mogą one nawet nie być dostępne. To byłby problem, jeśli przejedziesz nim dużo mil.
Szczęściarz, dostałem go przy 19500 km za prawie 20000 $ i wydałem na niego około 1000 $ 😓.

Serwis Ohlins nie jest opcją tam, gdzie mieszkam, to naprawdę coś, co warto rozważyć. Trochę późno, żeby o tym wspominać, ale jestem pewien, że istnieje sposób DIY, aby zmienić przynajmniej płyn co kilka tysięcy mil, aby utrzymać wnętrzności w świeżości. Zrobiłem pełną wymianę płynu w pierwszym tygodniu, kiedy dostałem motocykl, to w pewnym sensie mój sposób na upewnienie się, że pojazd ma mój ślad.