Honda CBR 1000RR Forums banner

Brandstofverbruik

23K views 8 replies 6 participants last post by  Sword  
#1 ·
Hallo allemaal

Onlangs (5 dagen geleden) een 2006 CBR1000RR gekocht met een Yoshimura RS-5 slip-on en een PCIII
Ik rijd er redelijk rustig mee (meestal)!!! en het huidige brandstofverbruik is ongeveer 7 liter/100 km (33,17 mijl per gallon)
Is dit een redelijk cijfer gezien de uitlaat en de PCIII of kan ik beter verwachten?
Ik moet controleren welke map er in de PCIII zit, want ik denk dat dat een grote invloed kan hebben op het brandstofverbruik als de verkeerde map voor de Yoshimura erin zit, maar ik wil niet op zoek gaan naar iets dat eigenlijk geen probleem is
Bedankt voor de info :smile:

#3 ·
Hallo allemaal

Onlangs (5 dagen geleden) een 2006 CBR1000RR gekocht met een Yoshimura RS-5 slip-on en een PCIII
Ik rijd er redelijk rustig mee (meestal)!!! en het huidige brandstofverbruik is ongeveer 7 liter/100 km (33,17 mijl per gallon)
Is dit een eerlijke waarde gezien de uitlaat en de PCIII of kan ik beter verwachten?
Ik moet controleren welke map er in de PCIII zit, want ik denk dat dat een groot effect kan hebben op het brandstofverbruik als het de verkeerde map heeft voor de Yoshimura, maar ik wil niet op zoek gaan naar iets dat eigenlijk geen probleem is
Alvast bedankt voor alle info
Image
Mijn 2014 is volledig standaard en haalt gemiddeld 45 mpg (berekend bij het tanken) bij woon-werkverkeer op de snelweg. Ik kan ongeveer 175 mijl uit de tank halen voordat ik de reserve bereik.

#5 ·
Nou... in het weekend heb ik de kabelboom gemaakt die nodig is om de PCIII van stroom te voorzien... een 9v batterijconnector en twee terminals... simpel maar het werkt!! Aangesloten op de PCIII en zoals ik vermoedde was de Jardine-kaart geladen (de motorfiets werd geleverd met een Yoshimura RS-5 en een Jardine dubbele uitlaat als reserve).
De kaart overgezet naar de Jardine-kaart, de PCIII-firmware bijgewerkt en de volgende keer dat ik ga tanken, zal ik een nieuwe brandstofverbruiksberekening maken.
Hopelijk wordt het iets beter... Ik besef dat deze motorfiets niet is gebouwd voor zuinigheid, maar ik denk dat hij het beter zou kunnen doen dan 33 mpg - 7 liter/100 km!!

#6 ·
Dus... na een paar weken rijden met de juiste PCIII-kaart heb ik gisteravond na het tanken het brandstofverbruik berekend en het is nu 5,6 l/100 km (42 mpg US/50 mpg UK). Mijn zoon reed er een paar weekenden geleden mee en ik volgde. Toen hij hard optrok, kwam er behoorlijk wat zwarte rook uit de uitlaat, dus ik vermoed dat omdat de PCIII de Jardine-kaart draaide, die wat rijker is dan de Yoshimura-kaart, er wat coke/troep is opgehoopt en een beetje recent trappen kan hebben geholpen om het te verwijderen... de volgende taak is om de Jardine te monteren, de PCIII Jardine-kaart te laden en te kijken hoe dat de prestaties/het geluid/het brandstofverbruik beĂŻnvloedt.